Jaká je povolená váha / rozměry zavazadel? Kolik kg zavazadla je v ceně?
V případě, že jste si letenku již zarezervovali, přihlaste se na stránce www.pelikan.cz do Správy objednávky pomocí příjmení jednoho z pasažérů (bez diakritiky) a rezervačního kódu/ čísla objednávky, který naleznete v mailu od Pelikána. Ve Správě objednávky naleznete informace o zavazadlech v ceně vaší letenky. Přesné rozměry a váhu najdete přímo i na stránce aerolinií.
V případě, že jste si letenku ještě nerezervovali, Pelikán vám při vyhledávání letenek zobrazuje zavazadla přímo ve výsledcích a také ve druhém kroku vytváření objednávky. Hmotnost a velikost zavazadel se mohou lišit od konkrétního dopravce.
Máte-li problém dohledat přesné informace, prosím, obraťte se na náš Zákaznický servis
Je zavazadlo do podpalubí zahrnuto v ceně letenky?
Při rezervaci letenky naleznete v rezervačním formuláři uvedenou informaci o tom, zda je podpalubní zavazadlo zahrnuto v jeho ceně.
Jak dokoupit zavazadla k letence?
Zavazadla si můžete k vaší letence dokoupit přímo přes Správu objednávky nebo přes kontaktní formulář. Naši specialisté následně ověří dostupné možnosti. Ve výjimečných případech, nebo pokud například lety v rezervaci operuje více leteckých společností, lze zavazadlo dokoupit až na letišti - u check-in pultu.
Jaký je rozdíl mezi příručním a odbaveným zavazadlem?
Příruční zavazadlo je zavazadlo, které si cestující bere přímo na palubu letadla. Každý si s sebou může vzít jedno příruční zavazadlo s limitovaným rozměrem a váhou v rozmezí 6 - 12 kg (závisí na letecké společnosti).
Odbavené zavazadlo je zavazadlo, které se na letišti u check-in nebo Drop-Off pultu předává do zavazadlového prostoru. Po přistání v destinaci bude třeba na zavazadla počkat a vyzvednout si je v příletové hale. Přepravu nadrozměrného zavazadla je třeba předem ověřit na Zákaznickém servisu nebo u aerolinií.
V případě dětí do 2 let mohou být podmínky přepravy zavazadel odlišné.
Mohou se v příručním zavazadle přepravovat tekutiny?
V příručním zavazadle lze přepravit maximálně jeden litr tekutin v obalech ne větších než 100 ml. Pokud bude objem tekutiny menší než 100 ml, ale bude v obalu větším než 100 ml, tento předmět neprojde bezpečnostní kontrolou. Tekutiny musí být vloženy do igelitového sáčku v objemu Max. 1 litr. Základní pravidla přepravy tekutin můžete najít i na našem blogu: Co všechno si můžu vzít do letadla? Pravidla, omezení, užitečné informace
Které předměty nemohu přepravovat v příručním zavazadle?
Obecně je zakázáno přepravovat nebezpečné stlačené plyny a zápalné látky, zbraně, zapalovače, ostré předměty a bojové předměty, které mohou ohrozit posádku letadla. Nedoporučuje se přepravovat jídlo, protože taková přeprava jednak podléhá regulacím aerolinek a také exportním a importním omezením daných zemí. Na palubě lze přepravit klasické léky (tablety) v množství přiměřeném pro osobní použití, pokud jsou však léky speciální (např. Inhalátory), je třeba je přepravit v originálním balení a s lékařským předpisem v anglickém jazyce. Na palubě letadla by měly být přepraveny pouze věci, které jsou nezbytné během letu.
Jak přepravovat cenné předměty?
Všechny vaše cennosti vám doporučujeme přepravovat v příručním zavazadle. V případě neobvyklých cenností vám doporučujeme možnost přepravy prověřit na web stránce konkrétní letecké společnosti, případně se informujte i na našem Zákaznickém servisu. Také si můžete vaše zavazadlo připojistit.
Je nutné si vyzvednout zavazadla při každém přestupu?
Pokud jsou všechny vaše lety uvedeny v rámci jedné rezervace, standardně vaše zavazadla přeloží zaměstnanci letiště z letadla do letadla bez potřeby jejich vyzvednutí. Existují výjimky (USA, Kanada, vybrané země Asie), kdy je třeba zavazadlo vyzvednout a projít s ním dodatečné bezpečnostní kontrolu. Přesun zavazadel doporučujeme vždy prověřit přímo na letišti při odbavování zavazadel.
V případě, že vaše lety nejsou součástí jednoho itineráře, ale zakoupili jste si je jako samostaté letenky, podpalubní zavazadla po příletu bude třeba vyzvednout a znovu odnést na odbavení / check-in pult.
Je možné přepravovat sportovní příslušenství? Jaké jsou poplatky?
Přepravu sportovního příslušenství je třeba vyžádat a objednat ještě před odletem v dostatečném předstihu. Podmínky a případná omezení přepravy speciálního sportovního příslušenství doporučujeme prověřit na našem Zákaznickém servisu a to ještě před úhradou letenky - podmínky přepravy se u jednotlivých aerolinií liší.
Jak postupovat v případě zpoždění / ztráty zavazadla?
Za zpoždění, poškození či ztrátu vašeho zavazadla nese odpovědnost letecká společnost, která uskutečnila přepravu.
Ztrátu/poškození/zpoždění zavazadel je třeba nahlásit bezodkladně přímo na letišti (baggage claim, baggage handling desk, baggage service apod.), kde od letištního personálu obdržíte tzv. PIR (Property irregularity report), záznam o vzniklé situaci. Následně budete postupovat ve smyslu pokynů, které uvádějí letecké společnosti na svém webu, resp. v přepravních podmínkách. Nejčastěji je to přímé kontaktování letecké společnosti s přiložením PIR dokumentu. V případě poškození zavazadla je třeba podat stížnost do 7 dnů od jeho vyzvednutí. V případě, že byla zavazadla zpožděna, tato lhůta se prodlužuje na max. 21 dní.